![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjGS5D3R0_gGpmpwxoZRtz8yrVFF0SGPfjbD1X9wvpIeNwjbIGhD6onnJbY3_eM9TWu7zXfaFmQu-JMFl3ntHhEf-YEp6LL8Nu1XNIdup4NHOc3lAoKgbWpMgQ5IRzRwCvLfFdVNYqQ7CE/s1600/Flex.jpg)
Toch is er nog een groot probleem wat
leidt tot verlies van human capital, vooral omdat de druk op de flex-markt bij
veel jongeren tot een burn-out leidt. Er zijn meer dan 100.000 jongeren met een
burn-out thuis, voorlopig niet meer beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Hoeveel
er nog tegenaan hikken, dat is zeker vele malen hoger. Want het is dringen op
de arbeidsmarkt, heb je een flex-baan dan wordt de druk vaak opgevoerd en nee
zeggen omdat deze te hoog wordt….
Hoge werkdruk
Als flexer heeft iemand vaak te maken
met een hoge werkdruk, een werkgever stelt veel vragen en als men daar nee
tegen zegt betekent dit vaak het failliet voor een vervolg op het flex-contact.
Het klinkt misschien wat star, maar het is wel de realiteit die veel jongeren
ervaren bij hun werkgever, de druk is hoog en als je je plekje verspeelt dan is
er lang niet altijd gelijk perspectief op een nieuwe opdracht in een
arbeidsmarkt met meer dan 650.000 werklozen.
Verantwoording van werkgevers
Ook als werkgever bent u
verantwoordelijk voor deze flex-werkers en de berichtgeving zoals het ontslaan
van flex-krachten vooruitlopend op de nieuwe Wet Werk en Zekerheid. Neem daarbij
de werkdruk die heel hoog is, baanonzekerheid en het daarbij behorende
overvragen en u heeft het recept voor uitval en ziekte en een burn-out is zeker
niet iets waar men nooit meer last van zal krijgen. Het lijkt erop dat er een
hele generatie wordt opgebrand voor ze 40 zijn en de gevolgen daarvan zullen op
termijn tot grote problemen leiden.
Als u met flex-werkers werkt wees u dan bewust
van uw verantwoordelijkheid, want of het nu een tijdelijke kracht betreft die u
mogelijk op termijn een vaste baan aan wilt bieden. Of een vaste werknemer die
u graag tot zijn of haar pensioen in dienst houdt, is het noodzakelijk om hen
niet op te branden voor ze 40 zijn. Deze mensen leren uw bedrijf kennen, een
flexer is bovendien een visitekaartje voor uw bedrijf als deze met een goed
gevoel zijn of haar werk kan doen en perspectief heeft op een toekomst binnen
uw bedrijf.
Samen naar een duurzame transitie
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjPtI-pjBdMSi3Ve0lFM8SWFsz6XPxrELE3P_HMDHvGK7It64KSdSR9pGV2qFl0r5mw25UOchLT54Xi6Tn3RSbOyvVtQzTdjA8xxSZLkX1UnwrXh0VnyxK9nBFA6xsxXMRoGNfAqlP0-KY/s1600/f5cd910b-baf0-49ea-85a2-9c281b1d8b5d-original.jpeg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten