donderdag 24 september 2015

Investeren in de groene economie

Een groene economie is ook van
belang voor uw eigen medewerkers!
Vandaag is het debat over de uitspraak in de klimaatzaak, en ja het klimaat is een hot item in de huidige politiek. Niet altijd om de juiste redenen, want het gaat in de vele debatten vooral over de kosten en niet wat het op kan leveren. Waarom bedrijven ook voordelen kunnen halen uit een groene economie, de vraag voor de minder duurzaam georiĆ«nteerde ondernemers is dan misschien ook terecht ‘wat moet ik ermee?’

Het klimaat veranderd, daar is iedereen het wel over eens. Maar wat de consequenties zijn en hoe we daar iets aan kunnen doen, dat is een heel andere discussie. Waar dit voorheen vooral iets voor de 'geitenwollensokken kliek' was, en een ding voor partijen als Greenpeace, is het nu een debat wat iedereen aangaat. Dit vooral omdat we op steeds meer plekken te maken krijgen met de gevolgen van klimaatverandering en dus ook de noodzaak om te kijken of het tij nog te keren valt.

Ieder zijn deel

We kunnen natuurlijk allemaal gaan afwachten tot de ander wat doet, in het kader ‘mijn bijdrage is toch minimaal’ maar op die manier zal er niet snel iets veranderen. Een betere optie hierin is, nu inspringen op de ontwikkelingen die zeker moeten gaan volgen. Want als je, je als ondernemer realiseert dat het noodzakelijk is om bij te dragen aan de groene economie, waarom dan niet investeren in die vergroening. Waarom geen innovatie benutten om straks met betaalbare groenere producten en diensten te komen?

Natuurlijk gaat het geld kosten, er is nooit een product of dienst ontwikkeld die geen geld kost, toch kiest elke ondernemer ervoor om te investeren in een goed product als het rendement oplevert. Dat is immers de business waar je als ondernemer je brood mee verdient, een onderscheidend product voor een goede prijs met een mooie winst om verder te kunnen ontwikkelen, groeien, etc.

Waarom nu investeren

Door nu reeds te kiezen voor groen investeren, te innoveren op milieuvriendelijker produceren, te investeren in dienstverlening die aansluit bij een groenere economie door bijvoorbeeld het wagenpark te vergroenen en andere eisen te stellen aan leveranciers. Is het mogelijk om straks voor te lopen met producten en diensten die volledig passen bij de nieuwe groene economie tegen een redelijke prijs? Op deze manier loop je voor binnen je eigen branche en ben je weer onderscheidend ten opzichte van de concurrentie, met alle bijbehorende voordelen.

Hoelang blijft elektrisch rijden voor de gemiddelde
Nederlander nog onbetaalbaar?
Misschien wel een van de beste voordelen is deze, consumenten vragen steeds meer om duurzame producten, maar willen deze producten wel graag voor een ‘betaalbare prijs’ aanschaffen. Door nu te ontwikkelen, en te innoveren op deze producten kan je deze producten ook op termijn tegen die betaalbare prijs gaan bieden om deze klanten die nu zoekende zijn, in hun vraag te voorzien.

De uitdaging

Natuurlijk is het lastig de markt te veroveren, vooral als het gaat om lage prijzen voor niet duurzame producten tegenover de hogere prijzen die nu nog gekoppeld zijn aan duurzamere producten. Echter, door nu de stap te maken en te investeren, blijf je wel de concurrent voor die deze stap om de kosten nog niet maakt. Deze producent loopt uiteindelijk tegen een veranderende klantvraag aan en verliest daarmee zijn of haar marktpositie, waar u met uw goed ontwikkelde en vooral ook betaalbare duurzame tegenhanger weer van kan profiteren.


We weten allemaal dat ontwikkeling en innovatie vragen om investeren, de vraag is alleen waarin we gaan investeren. Gaan we voor de groene economie of kiezen we voor de grijze economie die bij steeds meer consumenten uit de gratie begint te raken? 







1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen